A CS:GO-nak notóriusan gyenge a hang kezelése*. Nehéz jól betájolni, hogy hol is jön az ellenfél, főleg ha a pályán szintkülönbségek is vannak. Mindemellett nem árt tudni, hogy mi az amit hall az ellenfelünk és mi az amit nem, illetve mekkora is a hallótávolsága. Hiszen mindezt számításba kell vennünk amikor a taktikáinkat kivitelezzük vagy csak úgy akarunk mozogni a pályán, hogy az ellenfelünk ne hallhasson meg.
Mit hallani és mit nem?
Talán az első dolog amit érdemes tudni az az, hogy mik azok a dolgok amit az ellenfeled meghallhat:
ha lősz (nyilván)
ha újratöltöd a fegyvered
ha úgy dobod a gránátot, hogy az megpattan
ha zoomolsz (minden távcsöves fegyver ad ki ilyen hangot)
ha földet érsz (azaz magasabb helyről alacsonyabbra érkezel)
ha elkezded szedni a bombát
ha lerakod a bombát
ha eldobsz egy gránátot
ha hadonászol a késeddel
ha kibiztosított molotovval állsz
ha épp mented a túszokat
ha graffitit fújsz
ha felveszel tárgyakat a földről miközben futsz - ha eldobsz valamit
Cserébe vannak olyan dolgok amiket az ellenfeled nem fog hallani pl:
ha sétálva/guggolva közlekedsz
ha sétálva/guggolva veszel fel valamit
ha guggolásból indítod az ugrást és állva érkezel
ha sétálva/guggolva mászol létrára
ha csak kibiztosítod a gránátot (kivéve a molotovot)
ha megvizsgálod a fegyvered
ha fegyvert váltasz
Fontos ezeket észben tartani, hiszen akár trükközni is lehet azzal, hogy elkezded rakni a bombát, amit az ellenfeled meghall, és te gyorsan leváltasz róla és fegyverrel várod, miközben ő pont bombarakás közben akart meglepni. Ugyanezt töltéssel is el szokták játszani sokan.
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy az ellenfél rádióüzeneteit illetve voice kommunikációját nem, míg a saját csapatodét lehet hallani.
Hallótávolság
WarOwl régebben csinált egy videót amiben látszik, hogy kb milyen messziről lehet hallani az ellenfél mozgását ideális esetben.
Itt van pár kép arról, hogy mekkora kb a hallótávolságod. Külön köszönet V1CE-nak aki segített a képek elkészítésében.
Ulletical készített egy szuper gyakorló pályát ahol kipróbálhatod mennyire jók a hangbeállításaid, illetve mennyire tudod beazonosítani, hogy az adott hang honnan jött:
Mit hallani és mit nem?
Fontos ezeket észben tartani, hiszen akár trükközni is lehet azzal, hogy elkezded rakni a bombát, amit az ellenfeled meghall, és te gyorsan leváltasz róla és fegyverrel várod, miközben ő pont bombarakás közben akart meglepni. Ugyanezt töltéssel is el szokták játszani sokan.
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy az ellenfél rádióüzeneteit illetve voice kommunikációját nem, míg a saját csapatodét lehet hallani.
WarOwl régebben csinált egy videót amiben látszik, hogy kb milyen messziről lehet hallani az ellenfél mozgását ideális esetben.
Beállítások
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3zqtvm/improved_csgo_sound_why_the_popular_settings_suck
Gyakorlás
Ulletical készített egy szuper gyakorló pályát ahol kipróbálhatod mennyire jók a hangbeállításaid, illetve mennyire tudod beazonosítani, hogy az adott hang honnan jött:
A műhelyben itt találod a pályát: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=697998669
Még egy kapcsolódó cikk: http://team-dignitas.net/articles/blogs/CSGO/6080/Using-Game-Sounds-To-Your-Advantage-In-CSGO
Még egy hasznos videó: https://www.youtube.com/watch?v=pcSVaufIVRI
****UPDATE****
2016 decemberében kijött egy update ami bevezette a HRTF-et amivel sokkal jobbak lettek a hangok:
http://kodiakcsgo.com/news_comments/newsID-1004/vegre_3d-ben_lehet_hallani_a_hangokat/