A játék fő mozgatórugója és elsődleges bevételi forrása a nagyszámú játékosbázisból eredeztethető, a 10 millió fölötti állomány pedig tényleg hihetetlen számokat produkál. Persze mondhatnánk, hogy a közvetítések, a helyszíni rendezvények, szponzorok és még ki tudja mennyi elem szállít a Valve számára dollárezreket, de ha belegondolunk, mindegyik elem kulcsa a közösség erejében rejlik. Ha nincs néző a monitor előtt, nincs helyszíni érdeklődő az üres széksorok között, vagy nincs rajongó, akik a csapatlogóval ellátott termékeket megveszi, akkor nincs bevétel sem. A CS:GO tehát egy több milliós játékosbázist kiszolgáló, szórakoztató vállalkozás, ahol mellékesen te is játszhatsz.
Ha nem lennének a közvetítési díjak vagy a Major matricák, a profi csapatoknak is kevésbé érné meg szerződött játékosokat pénzelni, kisebb lenne a CS:GO népszerűsége és szép lassan elhalna az egész. Az érdeklődés fenntartására remek eszköznek bizonyultak a folymatosan újuló matricák és skinek, és már megint a játékosoknál lyukadunk ki, akik ezeket megvásárolják elsősorban a láda vagy kapszula bontásának öröméért, a lehetséges nagy fogásért, az izgalmasan pörgő animációért. Ha pedig elfogyott a keretük, megnézik hogy csinálják a nagyok, Twitch-en és YouTube-on is több tízezres megtekintéseket produkálnak a ládanyitó vagy trade-up videók.
A játékon belüli vásárlásra harapó közönség miatt él tehát a játék, mert amellett hogy néha ajándéktárgyakat és belépőket is veznek, ők szerzik be és cserélik a skineket, valamint ne felejtsük el, a közvetítéseket, ahol a szponzorok megjelennek, szintén az egyszerű játékosok nézik. Nélkülük meghalna a CS:GO és ezt a Valve is pontosan tudja, ezt felismerve eszük ágábansem lesz soha megbuktatni a játékba berobbanó gambling vonalat, hiszen ez a fajta plusz izgalmi, szórakoztató faktor csak tovább növeli a népszerűségüket. A játékosok ugyanis nézik a mérkőzést, amire fogadtak, roskadoznak a szerverek a droppokért ácsingózóktól minden Majoron. Ez a felhajtás így a Valve-nak is jól felfogott érdeke, így soha nem is akarják majd elpusztítani ezt a szörnyet, sőt, inkább szép nagyra hízlalják. Ezzel a gondolkodással azonban nincsenek egyedül.
Egy Farmerama, vagy Grepolis típusú agyament játékban is el lehet költeni több ezer, sőt, több tízezer forintot, nem értem az "érettebb" online költő közösségnek miért fáj az, hogy ha ez nem traktorra, vagy görög hoplitákra, hanem fegyver skinekre megy. Egy kutya. Az egyetlen nehezményezhető dolog tényleg a szerencsejáték-vonal és az ezzel kapcsolatos függőség kérdése. Úgy vélem, ha valaki normális mederben tudja ezt tartani, nem tolja túl adolgot és nem cselekszik meggondolatlanul, akkor ez a modell, amit a Valve épített, a legjobb szórakozás a világon. Játék, szurkolói élmény, izgalmas szerencsejáték és közösségi tér egyben. Sajnos azonban még felnőtteket is képes rabul ejteni a skinek és a lehetséges nyeremény varázsa, hát még a gyerekeket! Az, hogy ezt a modellt a 18 évnél jóval fiatalabb generációra építették, több, mint fehábortó. A fiatalok, befolyásolhatóságuk csúcsán találkoznak ugyanis azzal a lehetőséggel, amit mindenhol máshol elzárnak előlük: a szerencsejátékkal.
Ez a fajta, tétre menő szerencsejáték szinte semmilyen más módon nem elérhető a fiatal korosztály számára, így ezen a felületen ők is egy kicsit komolyabban veszik mind a játékot, mind pedig magukat. Élvezettel játszanak, aztán élvezettel szórják a pénzt, ördögi mókuskerékbe hajszolva magukat, amiből ilyen fiatalon önerőből kitörni szinte lehetetlen. Ezt a Valve is pontosan tudja, senki ne álltassa magát azzal, hogy nem direkt a 15-16 évesekre lőnének.
Félreértés ne essék, életemben nem jártam gambling oldalakon (statisztikai alapokon nyugvó Fantasy oldalon igaz, sokat játszottam), nem tettem fel még kevés pénzt se egyetlen coin flipre, de a zöldre színű mezőre se. Sőt, még a kedvenc csapatomra se fogadtam soha, így elméleti értesüléseim vannak a témáról, tapasztalom semmi, ennek ellenére etikailag teljesen elítélem. Viszont értem, és gazdaságilag elismerem létjogosultságukat, hiszen ha ezek a játékelemek nem lennének, akkor nekem sem lenne meccs, amit nézhetek, nem lennének versenyek amiket közvetíthetek, nem lenne közönség, aki nyitott egy ezzel kapcsolatos rendezvényre.
Mi tehát a megoldás? Elnézni, ahogy lelkileg sérült, függő hajlamú fiatalok lepik el a magyar közösséget, cserébe, hogy megmaradjon a játék? Vagy a következő generáció fejlődése érdekében beáldozni az egész communityt? Mert amíg lesz CS:GO, addig lesz fogadás is, ami magával hozza a nagy buktákat, a tönkrement inventory-kat és magukba roskadt tizenéveseket. Hiszen ők még nem tudják, mindig a ház nyer!
Szerintetek mi a járható út? Létezhet szabályozás a gambling tendencia visszaszórítására? Hogy lehetne megálljt parancsolni ennek az őrült fogadási láznak? Egyáltalán kell-e?
Hemi lelkes kommentátorként, helyszíni riporterként és cikkíróként igyekszik mindent infót elhozni nektek, amit a CS:GO-ról tudni érdemes, folyamatosan frissülő oldalát itt követhetitek.
A játék fő mozgatórugója és elsődleges bevételi forrása a nagyszámú játékosbázisból eredeztethető, a 10 millió fölötti állomány pedig tényleg hihetetlen számokat produkál. Persze mondhatnánk, hogy a közvetítések, a helyszíni rendezvények, szponzorok és még ki tudja mennyi elem szállít a Valve számára dollárezreket, de ha belegondolunk, mindegyik elem kulcsa a közösség erejében rejlik. Ha nincs néző a monitor előtt, nincs helyszíni érdeklődő az üres széksorok között, vagy nincs rajongó, akik a csapatlogóval ellátott termékeket megveszi, akkor nincs bevétel sem. A CS:GO tehát egy több milliós játékosbázist kiszolgáló, szórakoztató vállalkozás, ahol mellékesen te is játszhatsz.
Ha nem lennének a közvetítési díjak vagy a Major matricák, a profi csapatoknak is kevésbé érné meg szerződött játékosokat pénzelni, kisebb lenne a CS:GO népszerűsége és szép lassan elhalna az egész. Az érdeklődés fenntartására remek eszköznek bizonyultak a folymatosan újuló matricák és skinek, és már megint a játékosoknál lyukadunk ki, akik ezeket megvásárolják elsősorban a láda vagy kapszula bontásának öröméért, a lehetséges nagy fogásért, az izgalmasan pörgő animációért. Ha pedig elfogyott a keretük, megnézik hogy csinálják a nagyok, Twitch-en és YouTube-on is több tízezres megtekintéseket produkálnak a ládanyitó vagy trade-up videók.
A játékon belüli vásárlásra harapó közönség miatt él tehát a játék, mert amellett hogy néha ajándéktárgyakat és belépőket is veznek, ők szerzik be és cserélik a skineket, valamint ne felejtsük el, a közvetítéseket, ahol a szponzorok megjelennek, szintén az egyszerű játékosok nézik. Nélkülük meghalna a CS:GO és ezt a Valve is pontosan tudja, ezt felismerve eszük ágábansem lesz soha megbuktatni a játékba berobbanó gambling vonalat, hiszen ez a fajta plusz izgalmi, szórakoztató faktor csak tovább növeli a népszerűségüket. A játékosok ugyanis nézik a mérkőzést, amire fogadtak, roskadoznak a szerverek a droppokért ácsingózóktól minden Majoron. Ez a felhajtás így a Valve-nak is jól felfogott érdeke, így soha nem is akarják majd elpusztítani ezt a szörnyet, sőt, inkább szép nagyra hízlalják. Ezzel a gondolkodással azonban nincsenek egyedül.
Egy Farmerama, vagy Grepolis típusú agyament játékban is el lehet költeni több ezer, sőt, több tízezer forintot, nem értem az "érettebb" online költő közösségnek miért fáj az, hogy ha ez nem traktorra, vagy görög hoplitákra, hanem fegyver skinekre megy. Egy kutya. Az egyetlen nehezményezhető dolog tényleg a szerencsejáték-vonal és az ezzel kapcsolatos függőség kérdése. Úgy vélem, ha valaki normális mederben tudja ezt tartani, nem tolja túl adolgot és nem cselekszik meggondolatlanul, akkor ez a modell, amit a Valve épített, a legjobb szórakozás a világon. Játék, szurkolói élmény, izgalmas szerencsejáték és közösségi tér egyben. Sajnos azonban még felnőtteket is képes rabul ejteni a skinek és a lehetséges nyeremény varázsa, hát még a gyerekeket! Az, hogy ezt a modellt a 18 évnél jóval fiatalabb generációra építették, több, mint fehábortó. A fiatalok, befolyásolhatóságuk csúcsán találkoznak ugyanis azzal a lehetőséggel, amit mindenhol máshol elzárnak előlük: a szerencsejátékkal.
Ez a fajta, tétre menő szerencsejáték szinte semmilyen más módon nem elérhető a fiatal korosztály számára, így ezen a felületen ők is egy kicsit komolyabban veszik mind a játékot, mind pedig magukat. Élvezettel játszanak, aztán élvezettel szórják a pénzt, ördögi mókuskerékbe hajszolva magukat, amiből ilyen fiatalon önerőből kitörni szinte lehetetlen. Ezt a Valve is pontosan tudja, senki ne álltassa magát azzal, hogy nem direkt a 15-16 évesekre lőnének.
Félreértés ne essék, életemben nem jártam gambling oldalakon (statisztikai alapokon nyugvó Fantasy oldalon igaz, sokat játszottam), nem tettem fel még kevés pénzt se egyetlen coin flipre, de a zöldre színű mezőre se. Sőt, még a kedvenc csapatomra se fogadtam soha, így elméleti értesüléseim vannak a témáról, tapasztalom semmi, ennek ellenére etikailag teljesen elítélem. Viszont értem, és gazdaságilag elismerem létjogosultságukat, hiszen ha ezek a játékelemek nem lennének, akkor nekem sem lenne meccs, amit nézhetek, nem lennének versenyek amiket közvetíthetek, nem lenne közönség, aki nyitott egy ezzel kapcsolatos rendezvényre.
Mi tehát a megoldás? Elnézni, ahogy lelkileg sérült, függő hajlamú fiatalok lepik el a magyar közösséget, cserébe, hogy megmaradjon a játék? Vagy a következő generáció fejlődése érdekében beáldozni az egész communityt? Mert amíg lesz CS:GO, addig lesz fogadás is, ami magával hozza a nagy buktákat, a tönkrement inventory-kat és magukba roskadt tizenéveseket. Hiszen ők még nem tudják, mindig a ház nyer!
Szerintetek mi a járható út? Létezhet szabályozás a gambling tendencia visszaszórítására? Hogy lehetne megálljt parancsolni ennek az őrült fogadási láznak? Egyáltalán kell-e?
Hemi lelkes kommentátorként, helyszíni riporterként és cikkíróként igyekszik mindent infót elhozni nektek, amit a CS:GO-ról tudni érdemes, folyamatosan frissülő oldalát itt követhetitek.