images/news-pics/453_nagykep.jpg
Minden amit az Infernoról tudni érdemes
2015.12.03 - 14:01KODIAK

Dust2 után talán a legnépszerűbb pálya CS:GO-ban az inferno. Nekem fájó emlékek kötődnek hozzá. Ezen a mapon kaptunk ki 12:3-as vezetés után, hosszabbításban az ECG-n. Mindemellett azért szeretem. Emlékszem annak idején szó szerint ledöbbentem, amikor megláttam a source-os infernot. A viszonylag egyszerű 1.6-os pályából egy hangulatos mediterrán városrészt csináltak



Chris "Barney" Auty készítette az eredeti pályát, akinek a nevéhez több nagyszerű map is fűződik (aztec, thunder, vertigo). Kevesen tudják talán, de az inferno legelső verziója még nagyon másképp nézett ki. A B lerakó a mostani CT kezdő helyén volt és az A lerakóra csak középről vagy a moziba felpakolva lehetett betámadni. Itt egy videó arról, hogy milyen volt az 1.1-es verzió. Csak az 1.3-as verzióval került be az "új út", ami kicsit több variációt engedett az A lerakó támadásánál, illetve egy összekötő folyosó, amit manapság csak könyvtárnak hívunk, valamint a B lerakó is elkerült a CT kezdőről a banán végére. Az 1.6-os verzióban már lecserélték a monoton textúrákat és egy sokkal hangulatosabb infernoval játszhattunk.Az igazi váltás persze a CS:S megjelenésével jött. A Valve az egész pályát áttervezte és felújította. A pályakészítők a valóságból merítettek. Egy Los Angeleshez közeli spanyol misszió, a San Juan Capistrano épületeit másolták le, sok helyen egy az egyben. Meg kell valljam, hogy az egyik nagy vonzereje a source-nak számomra pont a pályák újragondolása, felújítása volt. Nagyon szerettem az új pályákon játszani, imádtam a hordókat is amik az utamba gurultak, vagy a kis virágcserepeket amiket akár szét is lehetett lőni. A stratégiákat is újra kellett természetesen gondolni, ami szintén nagyon izgalmas feladat volt.



A CS:GO-s inferno nem sokban különbözik a source-os verziótól. Pár szoba hiányzik T oldalon a házból. A banánba bekerült egy farakás, ami leszűkíti a folyosót és nehezíti a T támadásokat. Megszűnt a teljesen felesleges T kezdőről kivezető út is. Az alábbi videón látszik, hogy milyen változásokon ment át a pálya 2003 óta. (A kevéssé ismert CZ és az ázsiai piacra készített CS:O2 is benne van mint érdekesség)



Még 2012-ben csináltam pár képet a változásokról, amikor még mind három játék fenn volt a gépemen.





2016 április 22-én az inferno kikerült a CS:GO active duty pályái közül, a helyét a felújított nuke vette át.



2016 október 10-én visszakerült a tartalékos pályák közé a felújított Inferno. A közösségben kifejezetten jó visszhangja lett az új pályának, mint a profik mind a casual játékosok körében.

Gránátok

Végezetül összegyűjtöttem pár videót amik hasznosak lehetnek ha játszotok a pályán.



Egyéb videók: Régi inferno, Jamiew

Boost spotok, trükkök



Egyéb videók: 4 szokatlan hely,


Falonátlövések



Egyéb videók: Trilluxe,