Jobb kezes vagyok, akkor cl_righthand 1, ugye?
Nem kötelezően. Sokan kérdezitek, hogy milyen viewmodel beállításokkal érdemes játszani, illetve miért van, hogy van aki balkezes modellel játszik. Alapvetően ez is, mint olyan sok minden, preferencia kérdése, azt a belállítást használd amivel a legkényelmesebb neked a játék. Ha nem tudsz dönteni, akkor van itt egy kis érdekesség amit talán érdemes megfogadnod.
Az emberek nagy részének az egyik szeme dominánsabb a másiknál. Inkább a dominánsabb szemeddel fókuszálsz a dolgokra a másik pedig a környezetet kémleli. Ha lőttél íjjal, vagy puskával akkor még lehet hogy találkoztál is ezzel a kifejezéssel.
Azt, hogy melyik szemed a domináns úgy ellenőrizheted, hogy kinyújtod magad elé a két kezed a hüvelyk és mutató ujjaiddal egy kis háromszöget formálsz, majd ezen a háromszögön át célba veszel egy tárgyat négy-öt méter távolságban. Most csukd be az egyik szemed. Ha a célba vett tárgy kiugrott a háromszögből és már nincs középen akkor a becsukott szemed a domináns. Ha egy helyben maradt a célpont akkor a nyitva maradt szemed a domináns.
Miért lehet ez fontos?
Ha a jobb szemed a domináns jobban jársz ha a fegyvermodell a bal oldalon van (cl_righthand 0), ha a bal szemed a domináns akkor pedig jó ott ahol van. Hiszen jobb ha a domináns szemed oldalán nem egy fegyvermodell takarja ki a képernyő felét.
Egyéb beállítások
Én személy szerint nem javaslom, hogy azon túl hozzányúljatok a viewmodelhez, mint amit a játék menüje enged, mert nem biztos, hogy egy versenyen ezt megengedik, így nem is jó megszokni. De ha mégis hekkelni akarjátok, itt vannak a parancsok amikkel tudjátok:
cl_righthand – Jobb illetve balkezes fegyvermodell.
viewmodel_offset_x – A fegyvermodell pozíciója az X tengelyen. -2 vel lesz a képernyő közepén.
viewmodel_offset_y – A fegyvermodell pozíciója az Y tengelyen.
viewmodel_offset_z – A fegyvermodell pozíciója az Z tengelyen.
viewmodel_fov – A fegyvermodell látószöge. (54-68)
cl_bobamt_lat – Mennyire mozogjon jobbra, balra a fegyvermodell futás közben.
cl_bobamt_vert – Mennyire mozogjon fel, le a fegyvermodell futás közben.
cl_bobcycle – Milyen gyorsan mozogjon a fegyvermodell fel és le.
cl_viewmodel_shift_left_amt – Mennyit mozduljon balra a fegyvermodell miközben egyre pontosabban tudsz célozni.
cl_viewmodel_shift_right_amt – Mennyit mozduljon jobbra a fegyvermodell miközben egyre kevésbé tudsz célozni.
Megjegyzés: Ha babrálod az alap beállításokat, érdemes ezt belerakni az autoexec cfg-be.
viewmodel_presetpos "0"
host_writeconfig
Konfigokról és beállításokról bővebben itt olvashatsz.
Jobb kezes vagyok, akkor cl_righthand 1, ugye?
Nem kötelezően. Sokan kérdezitek, hogy milyen viewmodel beállításokkal érdemes játszani, illetve miért van, hogy van aki balkezes modellel játszik. Alapvetően ez is, mint olyan sok minden, preferencia kérdése, azt a belállítást használd amivel a legkényelmesebb neked a játék. Ha nem tudsz dönteni, akkor van itt egy kis érdekesség amit talán érdemes megfogadnod.
Az emberek nagy részének az egyik szeme dominánsabb a másiknál. Inkább a dominánsabb szemeddel fókuszálsz a dolgokra a másik pedig a környezetet kémleli. Ha lőttél íjjal, vagy puskával akkor még lehet hogy találkoztál is ezzel a kifejezéssel.
Azt, hogy melyik szemed a domináns úgy ellenőrizheted, hogy kinyújtod magad elé a két kezed a hüvelyk és mutató ujjaiddal egy kis háromszöget formálsz, majd ezen a háromszögön át célba veszel egy tárgyat négy-öt méter távolságban. Most csukd be az egyik szemed. Ha a célba vett tárgy kiugrott a háromszögből és már nincs középen akkor a becsukott szemed a domináns. Ha egy helyben maradt a célpont akkor a nyitva maradt szemed a domináns.
Miért lehet ez fontos?
Ha a jobb szemed a domináns jobban jársz ha a fegyvermodell a bal oldalon van (cl_righthand 0), ha a bal szemed a domináns akkor pedig jó ott ahol van. Hiszen jobb ha a domináns szemed oldalán nem egy fegyvermodell takarja ki a képernyő felét.
Egyéb beállítások
Én személy szerint nem javaslom, hogy azon túl hozzányúljatok a viewmodelhez, mint amit a játék menüje enged, mert nem biztos, hogy egy versenyen ezt megengedik, így nem is jó megszokni. De ha mégis hekkelni akarjátok, itt vannak a parancsok amikkel tudjátok:
cl_righthand – Jobb illetve balkezes fegyvermodell.
viewmodel_offset_x – A fegyvermodell pozíciója az X tengelyen. -2 vel lesz a képernyő közepén.
viewmodel_offset_y – A fegyvermodell pozíciója az Y tengelyen.
viewmodel_offset_z – A fegyvermodell pozíciója az Z tengelyen.
viewmodel_fov – A fegyvermodell látószöge. (54-68)
cl_bobamt_lat – Mennyire mozogjon jobbra, balra a fegyvermodell futás közben.
cl_bobamt_vert – Mennyire mozogjon fel, le a fegyvermodell futás közben.
cl_bobcycle – Milyen gyorsan mozogjon a fegyvermodell fel és le.
cl_viewmodel_shift_left_amt – Mennyit mozduljon balra a fegyvermodell miközben egyre pontosabban tudsz célozni.
cl_viewmodel_shift_right_amt – Mennyit mozduljon jobbra a fegyvermodell miközben egyre kevésbé tudsz célozni.
Megjegyzés: Ha babrálod az alap beállításokat, érdemes ezt belerakni az autoexec cfg-be.
viewmodel_presetpos "0"
host_writeconfig
Konfigokról és beállításokról bővebben itt olvashatsz.