images/news-pics/1271_nagykep.jpg
Elkészült a közös pályánk: de_zenith
2019.09.08 - 12:10KODIAK

"A Zenith egy nyugat-európai magashegyi csillagvizsgáló ami az 1960-as években épült. Az elmúlt évtizedekben kibővítették és modernizálták, valamint egy részét a nagyközönség számára is látogathatóvá tették."

2016 elején kezdtünk neki rmannel ennek az óriási projektnek és ismerve rman korábbi műveit azért számítottunk rá, hogy ez nem egy pár hónapos meló lesz. A célunk eredetileg az volt, hogy a pálya bekerüljön egy Operation-be. Ez persze lehetetlen küldetésnek bizonyult, hiszen a Valve 2017 májusa óta nem adott ki új Operationt. Mindezek ellenére ritkán be-be válogatnak egy egy pályát a játékba, így az új célunk az lett, hogy ilyen módon bekerüljünk. Igaz ez is szinte elérhetetlennek látszik, mivel a Valve nagyon furcsa kritériumok szerint válogat a játékba új pályákat. Marad tehát az, hogy nektek, játékosoknak csináljuk ezt a pályát, hogy játszatok rajta.  

Az első vázlatot még én raktam össze Hammerban 2016 elején és egy videóban mutattam be rmannek, hogy kb mik lennének az elképzeléseim.



Egy kompetitív pályánál nagyon fontosak az arányok a távolságok és a kontakt pontok, úgyhogy az első vázlatban arra törekedtem, hogy egy olyan pályát készítsünk ami kényelmesen játszható 10 emberrel de akár több fős casual játékra is alkalmas lehet. Itt egy kis tanulmány a különböző pályák egymáshoz viszonyított méreteiről és a bombalerakók elhelyezkedéséről:



Ezek alapján látszik, hogy a Zenith egy viszonylag nagy map, de azért nem a legnagyobb ami valaha benne volt a játékban.

2016 végére készült el a pálya már játszható, tesztelhető úgynevezett grayboxos változata. Erről a pályatesztelőknek és az érdeklődőknek tartottam egy kis videós bemutatót.



A pályát rengeteget teszteltük a pályatesztelőimmel akiket személyesen válogattam ezekre a tesztekre a jelentkezőkből az ő neveiket megtaláljátok a pálya leírásában a workshopban.
Itt egy kép, ami pár meccset elemzett a tesztekről és a camp helyeket illetve a kill angle-öket mutatja.



A pályatesztek egy részét megtaláljátok a youtube-on vagy ebben a playlistben: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlu8MDrzRHCxBv98hzysa7ZSSTFbHVSCo

2017-ben még voltak olyan ambícióink, hogy elindulunk a Mapcore versenyén és akkor befejezzük a pályát de ez végül nem jött össze. Rman nem ad ki a kezéből félmunkát és nem alkuszik meg ha a designról van szó, de ha bejárjátok a kész mapot erről ti is meggyőződhettek. Szóval kicsit pihenőpályára tettük a pályát amíg én PUBGs dolgaimat csináltam, rman pedig dolgozott egy játékfejlesztő cégnél. Igaz ő folyamatosan fejlesztette szépítette a pályát ez idő alatt is, modelleket propokat és textúrákat gyártva.



2019 januárjában már közeledtünk a végleges verzióhoz és én újra összeszedtem a leglelkesebb pályatesztelőket, hogy próbálgassuk a pályát, ennek a bevezető videóját láthatjátok itt:



Az utolsó tesztelések után jött a hír, hogy a Mapcore újra pályakészítő versenyt indít és erre is sikerült beneveznünk a mapot ahol nem kisebb nevek mint Fmpone és Volcano (a de_cache alkotói) is a zsűriben lesznek.



Mint láthatjátok ez egy óriási projekt, és rengeteg munkánk van benne. Főleg persze rmannek aki megalkuvást nem ismerve dolgozott ki minden apró részletet.
Ha szeretnél a projekt támogatójává válni akkor itt tudsz Zenith pint és felvarrót vásárolni amivel segítesz nekünk.

A pálya végre elkészült ti is kipróbálhatjátok itt:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1855652898