images/news-pics/484_nagykep.jpg
Változtatott a rangokon a Valve
2015.12.19 - 18:29KODIAK

Sokan jelezték, illetve írogatták különböző fórumokon, hogy rangot vesztettek. Ennek nem az az oka, hogy romlott volna bárkinek is a teljesítménye, csupán a Valve alakított a rang határokon. Ezt az egyik fejlesztőjük meg is erősítette.


Ugye azt mindenki tudja, hogy a CS:GO rangok, úgynevezett Elo rendszerben számolódnak. Hogy pontosan hogyan, arról itt olvashattok. Röviden arról van szó, hogy attól függően kapsz pontokat, hogy veled egyszintű, gyengébb vagy erősebb ellenfelek ellen nyertél, vagy veszítettél. A rangokon belül is van pontbeli és skillbeli különbség, ugyanúgy mint ahogy a skinek között sincs két ugyanolyan kevéssé használt skin, hanem azok közt is van kopottabb vagy kevésbé kopott.

Normál esetben ilyen lenne az ideális eloszlás a rangok és a játékosok száma között:



Ami most történt az annyi, hogy eltolódtak ezek a rang határok, közre játszhatott valószínűleg a sok új játékos is, de az szinte biztos, hogy az a pontszám ami eddig a Global Elite maximuma volt, kitolódott magasabbra. Ebből kifolyólag megnőtt a globálban lévők száma illetve az összes rang kicsit eltolódott a magasabbak felé, mármint a játékos számot illetően. A Valve pedig ezt korrigálta úgy, a ponthatárokat átírta, tehát mostantól több elo pontra van szükséged, hogy globál vagy sas vagy bármilyen rangú legyél. Ennek a következménye, hogy akik a határokon voltak visszább eshettek egy egy rangot.



A Valve azt is megemlítette, hogy mostantól ezek a határok automatikusan változni fognak ahogy alakul a játék illetve a maximálisan elérhető pontszám, így megmarad az az arány, hogy a középső szinteken van a játékosok legnagyobb része és nem kell ilyen drasztikusan belenyúlni a rangsorba.

Végeredményben csak a pontjaidért járó rang változott, más nem, de az mindenkinél. Szóval MM-en pont ugyanazok ellen az embereke ellen fogsz játszani mint eddig. Úgyhogy aggodalomra semmi ok lehet folytatni az utat globálba.