images/news-pics/371_nagykep.jpg
Hallattak magukról a Valve fejlesztői
2015.07.17 - 11:26KODIAK

Valami nincs rendben a hitboxokkal. Azaz, pontosítok, a netkóddal. De a lényeg hogy nem káprázik a szemetek ha épp azt látjátok, hogy lelőttetek valaki, de mégsem kapott egy hitet se. Kuli említette, hogy a reddit felrobbant az elmúlt napokban a témától, hogy valamit elrontott a Valve a hitboxokkal kapcsolatban. Én azt gondoltam először, hogy csak a szokásos nyafogásról van szó, ami mindig is volt, van, lesz.


Ezzel szemben a Valve egyik fejlesztője is megszólalt a témában  és  elismerte, hogy van egy kis baj a netkóddal, igaz ez nem új keletű, mert a mostani updatek egyike se nyúlt bele ebbe a kódba. Hónapok óta fenn állhat a probléma, hogy a kliens és a szerver nincs igazán szinkronban. Minden esetre dolgoznak azon, hogy előbb utóbb jó legyen a találat regisztráció. Ezen felül az ugrás és bomba rakás, valamint létrára mászás közben elcsúszó hitboxokon is dolgoznak, de nincs egyelőre pontos időpont, hogy ez mikorra lesz megjavítva. LAN-on minden esetre sokkal jobban szinkronban vannak a kliens és szerver gépek, igazán ott lehet élvezhetően játszani.

Egy dolog biztos, ahogy már azt egy korábbi írásomban is kifejtettem, szerver és a kliens mást lát sok szempontból. Például a golyónyomok a falon kliens oldalon generálódnak azután, hogy a szerver visszajelzett, hogy nincs találat az ellenfélen, így előfordulhat, hogy a golyónyomok az ellenfél modellje mögött tűnnek fel, hiszen a kliens nem veszi figyelembe ezt a golyónyom kirajzolásánál. Az egyetlen dolog ami biztos találatot jelent, ha vérzik az ellenfél, ezt ugyanis a szerver rajzolja ki, amikor találatot észlel.



Előkerült egy új probléma is, ami miatt ha hirtelen váltasz fegyvert és azonnal lőnél, néha ez nem  sikerül a golyó megmarad az ellenfél pedig nem sebződik. Erre a Valve úgy gondolja, hogy tudja a választ és hamarosan javítani fogják.