images/news-pics/297_1434884526.jpg
Szögekről, helyezkedésről és árnyékokról
2015.06.21 - 13:00KODIAK

Van pár dolog amit mindenképp érdemes tudni a szögekről, pozíciókról, fedezékekről amik elsőre talán nem egyértelműek vagy nem intuitívak. Arról már írtam, hogy a hitbox és a player modell nem fedi egymást teljesen, de van akinek az is újdonság lehet, hogy a CS:GOban a karakterek a szemükkel lőnek. Akárhol van a fegyver modell, ha a karakter szeme kilátszik a fedezék mögül akkor tud rád lőni.

Milyen magas a karaktered?



A játékos modell 72 egység (unit) magas állva, a szemmagassága pedig 64 egység magasan van, tehát minden olyan tereptárgy felett el tud lőni, ami 64 egységnél alacsonyabb. Azaz ha az ellenfeled feje búbját látod, jó eséllyel ő is lát téged és még lőni is tud rád.

Sarkok

Amikor egy sarkot használsz fedezéknek, hogy a mögé bújj el ha baj van egy dologra kell figyelned, de arra nagyon. Az, hogy ki kit lát meg először azon múlik, hogy ki milyen messze van az adott saroktól.Ha te vagy messzebb a saroktól akkor neked van előnyöd, és előbb fogod meglátni az ellenfeled, ha ő van messzebb akkor ő fog meglátni előbb. Ez azért van, mert a az amit látsz egy kis kameraállásból jön a játékosmodell fejének közepéről. Ezt a kamerát körbeveszi a 32 unit széles játékos modell. Először a modelled válla lesz látható, csak utána a szemed, ami a kamera a modell közepén. Ha tehát biztos vagy benne, hogy az ellenfeled közelebb van egy sarokhoz mint te, akkor elég ha lassan sétálsz, úgyis te fogod meglátni előbb, ha te vagy közelebb a sarokhoz akkor viszon mindenképp gyorsan lépj ki a sarkon, hogy legyen esélyed.
Itt egy illusztráció ami talán megmagyarázza ezt.


Amint látod a sarok kitakarja a terrorista (sárga kör) látóterének nagy részét, míg a CT (kék) mivel hátrébb van az adott saroktól, nem szenvedi el ezt a hátrányt. Itt egy jó példa erre dust2 A lerakón.



Amíg a bal oldali sarokhoz közelebb van a terrorista addig a távoli CT jóval előbb látja meg. kep Amint a terrorista átjut ezen a ponton változik a helyzet és ő lesz távolabb a jobb oldali saroktól és látja a CT-t úgy, hogy annak esélye sincs rá lőni, hiszen nagyon közel van a sarokhoz.



Árnyékok

Fontos dolog és a beállításoknál is írtam róla, hogy az árnyékokat magas beállításon hagyjuk. Sokszor az ellenfelünk árnyéka az ami segíthet nekünk, hiszen néha azt előbb látjuk meg mint a modelljét.



Fontos megjegyezni, hogy a saját árnyékunkat ugyan nem látjuk, de ettől még ott van, és az ellenfeleink látják. Mindig figyeld meg honnan süt a nap, hogy nagyjából tudd, hogy hol és mekkora árnyékot vetsz.

A fegyvered is elárulhat

Minden fegyver más és más hosszúságú, így más ás más szabály vonatkozik rá, de amit jó fejben tartani, hogy az M4A1-S és az AWP a két leghosszabb fegyver ami a legkönnyebben átlóg falakon, textúrákon. Könnyen az életedbe kerül, ha nem ismered a pályát és hagyod, hogy a fegyvered kilógjon a fedezékből, vagy átlógjon a falon.



*** UPDATE ***

Ezt azóta javította a Valve és nagyon ritkán lógnak csak át a fegyverek a falon.

Az ember inkább hibáztat másokat

Nagyon jó videóba futottam nemrég, sajnos angolul van, de jól elmagyarázza, hogy sokszor a saját érzékszerveink csapnak be minket. Sokszor nagyon más amit mi látunk és amit az ellenfél lát. Ami pedig a legfontosabb, hogy ha előre tudod hogy hova kell nézned sokkal jobb esélyeid vannak mintha reagálnod kellene két hely egyikéről érkező ellenfélre.