images/news-pics/134_1428170398.jpg
Mi az a „tagging” és, hogyan működik?
2015.03.30 - 09:56KODIAK

A „tagging” szó azt jelenti, hogy lelassul a mozgási sebességed, amikor meglőnek. Ha egy játékost eltalálnak és meg van „taggelve”, a mozgási sebessége csökken, a maximális gyorsulása megváltozik valamennyivel amit rengeteg különböző tényező határoz meg.

Ahhoz, hogy „lassíts” egy játékost meg kell sebezni. Ennek leggyakoribb formája ha egy játékos meglő egy másikat. A lenti példában azt a játékost aki lő „támadónak” fogunk nevezni, azt akit meglőnek pedig „célpont”-nak. A „tagging” azaz a lassítás mértéke amit a „célpont” elszenved, függ a „támadó” fegyverétől a saját, kézben tartott fegyverétől, illetve a „célpont”-ot gyors egymásutánban ért lövések mennyiségétől. Minél erősebb a fegyver annál jobban lassítja a „célpontot”. Ezen felül, ha rövid időn belül többször eltalálja a „célpontot” sikeresebb lassítást fog okozni.
A célpont is befolyásolni tudja, hogy mennyire tudja a támadó lassítani. Például azon múlik, hogy a célpont milyen fegyvert tart a kezében.
Itt van néhány példa, hogy mennyire módosul a célpont sebessége különböző fegyverek függvényében.

Ha egy játékos 100%-os (teljes) sebességgel fut és meglövik, az alábbi (ideiglenes) sebességet érik el (negyedik oszlop értékei). Ez a szám az alábbi fegyvereiknek a „mobilitási” százaléka.

Erősebb fegyverek jobban lassítanak:
(első oszlop: támadó fegyvere, második oszlop: találatok száma, haramadik oszlop: a célpont fegyvere, negyedik oszlop: a célpont új sebessége)
tag1.jpg












Számít, hogy milyen fegyvert tartasz a kezedben:

(első oszlop: támadó fegyvere, második oszlop: találatok száma, haramadik oszlop: a célpont fegyvere, negyedik oszlop: a célpont új sebessége)
tag4.jpg
Ha rövid időn belül többször eltalálod a célpontod jobban lassítja:
(első oszlop: támadó fegyvere, második oszlop: találatok száma, harmadik oszlop: a célpont fegyvere, negyedik oszlop: a célpont új sebessége egyes találatok után):
tag5.jpg
Ha „taggelnek” a lassulás nem tart örökké és gyorsan csökken. A csökkenés csak akkor történik ha a játékos lábai a földön vannak és nincs épp tűz (lövés) alatt.
Ha taggeltek és az új sebességed 20%-os, kb. 2 másodperc alatt visszanyered eredeti (100%-os) sebességed.
Ha „taggelnek” és 40%-ra csökken a sebességed akkor kb. másfél másodpercig tart.

Az alábbi példában egy CT a sarkon állva nézi, hogy lássa, hogy közeledik-e felé egy célpont.
Az „A” példában, vissza megy a sarok fedezékébe anélkül, hogy meglőnék. Ez körülbelül 0.75 másodpercet vesz igénybe.
21.jpg
A „B” példában meglát egy ellenséget aki eltalálja egyszer AK-val mielőtt vissza tud menekülni. A CT-nél egy M4 van, tehát kétszer annyi idő, mire visszaér ugyanazon fedezék mögé. Ugyanannyi idő alatt míg a fenti példában visszaért hősünk a fedezék mögé a B játékos fele annyi utat tesz meg kb.
31.jpg

Az eredeti cikk itt olvasható.
A fordításért köszönet Pentz “nixon” Thomasnak.